söndag 16 november 2008

Fototriss - Skräp och sopor

Veckans fototriss är Skräp och sopor.

Jag har valt tre ting som vissa ser som skräp och vissa som vackert!



En låda som någon har köpt fylld med fyrverkiripjäser hittade jag slängd i en buske strax efter nyår i år. Den fungerar som förvaring åt mina äpplen på balkongen. Först funderade jag på att måla den vit, men den har än så länge fått behålla sitt ursprungliga utseende.





Vacker drivved som ligger i en sliten gammal lerkruka. Min pojkvän tycker att det är skräp exempelvis, men inte jag :)





Vissen Eucalyptus som är sparad från en bukett som jag fick från Micke. Istället för att slänga det som man burkar göra när något är visset så tycker jag själv att dessa behåller sin skönhet även i torkat tillstånd.





Skräp för andra, skönhet för mig!

21 kommentarer:

Mita sa...

Du har hellt rätt, allt skräp är inte skräp. Ha en bra dag.

Anonym sa...

Jag tycker att lådan är fin som den är!

Anonym sa...

jag gillar dina bilder väldigt mycket, speciellt bilden på drivveden.
Kramis

Anonym sa...

Vackra bilder, håller med att lådan är vacker som den är :)

Anonym sa...

Håller med dig att allt betecknas inte som skräp i mina ögon heller.. drivved är så vackert och du får en högpoängare för den bilden:-)

Pia sa...

Du har helt rätt! Mycket kan bli snyggt som åldras rätt!! Ha det gott!

Anonym sa...

Gillar lådan!!
Perfekt att förvara frukt i!

ha det bra!

Husbilen Credo sa...

Mycket som andra kallar skräp kan vara vackert för andra.
Favoriten mellan bilden.
ha en fortsatt fin kväll!

Anonym sa...

Du har helt rätt! Det jag tycker är skräp behöver inte vara skräp för dig! Jag gillade blden med drivveden bäst! =) /maria_6909

Anonym sa...

Håller med dig. Det som är skräp för en kan vara vackert och värdefullt för någon annan. :)
Gillar bilden med lådan bäst.

Photos by Storm sa...

Ja, det som är skräp för vissa kan vara fynd för andra. Smart lösning med äppellådan/Lis

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Gillar drivveden bäst.

Synnøve. sa...

Här var det vackra skräpbilder tycker jag.
Trälådan fick ju ett nytt liv efter nyår. kul.
Drivveden är inte heller skräp. Det är vackert.
Så dina torkade blad...
Doftar det eukalyptus om dom?
Får ta alla tre som favoriter här.
Ha det gott.
Synne.

Katta sa...

Jag tycker den lådan är jättefin. Jag hittade en liknande i vårt grovsoprum men fick inte ta hem den för sambon eftersom den luktade krut, men snygg var den ;) Kram Katta

Hanna sa...

Väldigt vackra bilder. Lådan blir min favorit.

Anonym sa...

Gillar alla bilder, så jag kan inte välja någon favorit. =) /helen_3131

Malin sa...

Jag är ofta inne på din blogg och tycker den är helt fantastisk. Håller själv på att försöka "bygga upp" en snygg och bra blogg och hämtar mycket inspiration från olika bloggar,bl.a din. Fastnade för det här med fototriss,är det någon idé jag kan få tjuva av dig?? :)

Anonym sa...

Fina bilder

Malin sa...

Jag upptäckte sedan att det var en speciell sida för det här med fototriss och att det är där som man får "uppdragen" ifrån. Jag går en ettårig,grundläggande trädgårdsutbildning som är helt fantastisk! =) Trist bara att den slutar om 4 veckor...

Anonym sa...

Fina bilder av vilka blomkrukan blir favoriten.
/ZIppo

Jah Hollis sa...

Den enes skräp kan förvisso vara något helt annat för en annan. Fina exempel på det från dig.