måndag 18 juni 2007

Vår- och sommarkransar

Jag har alltid älskat att göra kransar och jag måste alltid ha en krans på min dörr. Den är alltid lika fint trots att kanske bakom väntar världens röra och massa måsten.

Krans med ljusgrå sisal, olika snäckor och prydnadsblommor i papper.



Krans med ljusgrå sisal, olika snäckor (mestadels musselskal) och prydnadsblommor i papper.





Krans med ljusgrön och naturvit sisal, olika pappersblommor, pärlor och fjärilar av plast.







Stomme av torkat gräs (som jag format själv). Ihop bundet med silvrig och grön myrtentråd. Torkad solros och ormhassel.



Krans med ljusgul sisal, färsk och torkad lime, vaktelägg, kuddmossa, fjädrar och vide.





Krans med vanlig grön mossa, tet a te lökar, vaktelägg, halm, fjädrar och spansk mossa.





Krans med vanlig grön mossa, tet a te lökar, vaktelägg, halm, fjädrar och spansk mossa.





Krans med vanlig grön mossa, tet a te lökar, vaktelägg, fjädrar och spansk mossa.





Krans med kuddmossa, vaktelägg, halm, fjädrar och spansk mossa.




Krans med vanlig grön mossa, tet a te lökar, vaktelägg, grenar, fjädrar och spansk mossa.

3 kommentarer:

evanyberg sa...

Jättefina kransar!!!!

Anonym sa...

Vad fina! När har du hunnit med allt detta?
Kram

Signes Vind sa...

Så fina kransar. Brukar också göra snäckkransar men nu var det ett tag sen...blev inspirerad av dig men först måste jag plocka snäckor...