fredag 22 juni 2007

Mer kransar

Hittade bilder på lite fler kransar/dörrprydnader som jag har gjort :)


Här har jag format ett hjärta av torkat gräs som jag sedan klätt in i höstlöv. Löven har fästs fast med limegrön buljongtråd. På hjärtat har jag sedan fäst en calla med en nål och en liten ormhasselkvist är istucken.



Här har än en gång jag format ett hjärta av torkat gräs. Här har jag klätt in hjärtat i vita vippor från ett speciellt gräs som är fäst med silvrig spoltråd. På hjärtat har jag sedan fäst ett hjärta av pärlor och silvertråd.




Detta är en av mina älsta kransar. Naturvit och grön sisal är fäst på en halmstomme. Kransen är sedan prydd med pappersblommor, pärlor, kottar, vitlök, taklök, torkade blad, band mm. Själv är jag ej alls nöjd med denna. Den är för rörig och har ingen struktur i sig. Men visst, ibland kan det vara en charm i sig.

Inga kommentarer: