måndag 14 december 2015

Vinter vitt!



Saknar ljuset och jag saknar snön! Tänk vad lite vitt gör på marken och i träden. Allt blir så mycket ljusare och man fylls av energi. Kvällspromenaderna blir så mycket mer härligare med knarrande snö under fötterna än blåst och iskallt regn i ansiktet. Hemma pyntar jag med mycket vitt och ljusslingor är uppsatta nästan i varje hörn. Inga gardiner för fönstren, jag vill ha in så mycket ljus som möjligt! 








Jag drömmer mig bort till ett vintervitt landskap och frossar i bilder på fina blommor. Saknar jorden under fingrarna och doften av jul. Men allergin sätter stopp så i år skippar jag hyacinterna och kör på gröna växter istället. En julgran har fått flytta in men jag tror han är min ovän. Hux flux vaknar jag upp med täppt näsa och kliande ögon. Men han får bo kvar.... ingen julstämning utan julgran känns det som.

Kram Johanna




Inga kommentarer: