söndag 10 mars 2013

Vårkransar



Två våriga kransar till en och samma begravning. Båda arrangemangen har tulpaner i sig och det är alltid lika spännande att se hur kransen förändrar sitt utseende till dagen efter.  Allt begravningsbinderi görs dagen innan och när man binder med tulpaner så byter ens arrangemang uttryck. Tulpanerna växer och ändrar riktning. Det syns rätt tydligt på den nedersta att tulpanerna har smitit ut ur "formen". Men jag gillar det. Det skapar lite charm och ger lite mer liv åt arrangemanget!






I dag är det jobb som väntar! Varannan helg på det stora blå-gula huset. I fredags var Micke och jag lediga tillsammans och tog en mysig eftermiddag i Torekov Hotell. Vi åt god lunchbuffé, badade i varm  pool utomhus, bastade och fick var sin mini behandling. En liten energiboost. Något jag verkligen behöver fast jag nyss var på semester. Har varit fullt ös sen jag kom hem. Längtar tills på tisdag då jag ska till naprapaten och knäcka mig. en kota i ryggen och  något i nacken som hoppat fel och muskelvärk som går ut i handen. Hur mycket huvudvärkstabletter jag tar så släpper inte huvudvärken. Ska bli så skönt att räta upp kroppen igen! Till nästa helg stundar det bröllop. Håller tummarna för vårvärme och strålande sol! Har fixat tre halsband nu som jag kan ha på mig, ett som jag har gjort själv och två som jag har beställt från tradera. I veckan blir det att prova kläderna och se vilket halsband som passar bäst!


Ta hand om er där ute och jag hoppas ni alla har en underbar söndag!


Inga kommentarer: