onsdag 13 april 2011

En liten pensé och ett odjur






På soffbordet står alltid någon levande blomma (antingen i kruka eller i vas) till minne av mamma och Ayla Tuss. Just nu står där en vit, småblommig pensé. Det gröna lilla odjuret (tror att det ska föreställa en gris) var den sista leksaken vi köpte till Ayla. Jag har försökt att rensa bland Aylas saker och det är svårt. Vad ska man behålla och vad ska man inte behålla? Jag saknar verkligen min Tuss och min mamma. Tyvärr är det så att saker och ting förändras i livet. Det finns vissa ting vi inte kan påverka och det är döden. Vi vet att vi föds och att vi alla ska försvinn någon gång från denna plats. Vi vet aldrig när detta sker så ta hand om varandra där ute. Ge varandra ett extra leende och kramas mer!




2 kommentarer:

Cilla sa...

Jätte fin blomma..
Var rädd om dig..
Bamse kram till dig från mig..

Krillas Krusiduller sa...

Kloka ord.
Fantastiskt fin kruka och blomma! Även den lilla odjuret var ju lite sött! hihi..

Ha en härlig dag!:) Kram till dig!