onsdag 29 december 2010

Kapten Snöskägg


Har sovit som en stock i natt. Ayla med. Igår fick hon ett stort anfall. Trillade ihop i snön. Bar inne henne i mina armar. Helt livlös och ingen andning. Jag masserade hennes bröstkorg och försökte skaka liv i henne. Inget hände först. Jag var helt säker på att hon var borta men sen helt plötsligt efter kanske 30 sekunder till en minut spratt hon till i kroppen och vaknade till liv. Man blir helt knasig när sådant här händer. Hela kroppen blir helt matt och det känns som man har sprungit tiotals mil. Allt omkring en blir suddigt och man hamnar i en annan dimension......


4 kommentarer:

monicas frizon sa...

Usch min gamla hund fick anfall det sista året också, man blir verkligen livrädd.Hon kissade på sig och eftereåt så tittade hon på allt som hon aldrig hade sett det förut, helt borta. Känner med dig, stor kram och ett gott nytt år till dig och de dina

Elisa Day sa...

Vad söta ni är! :) Ush vad hemsk upplevelse. Stackars er. Vilken kämpe hon är. Kram

Viveca sa...

Kram!!!

Karin sa...

Gott Nytt År!
I dubbel bemärkelse!
Så ljuvligt att få känna att livet kan komma tillbaka. Hoppas året blir bra. Jag har oxå en lite Chilla, Bischon havanes som tyckte att nyårssmällarna kunde vi vara utan, men i familjens närhet var det uthärdligt. Hon är bara drygt två år. Dessa små varelser är underbara att få "låna".
Ta hand om varandra alla !