måndag 1 december 2008

Enkelt julpyssel

Countrylivings hemsida hittar du bland annat dessa tips på enkla pynt och dekorationer för hemmet!




Bordsdekorationen gillar jag bäst eftersom den kan alla göra hur bra eller dålig man än är på att pyssla! Om man ska använda den som bordsdekoration vid dukat bord så bör man använda mindre grane och bara lägga detta i mitten av bordet som en smalare rand. Sen så dekorerar man den randen med ilex och äpplen. Jag hade även satt dit små genomskinliga lyktor till värmeljus. Jag har gjort något liknande när jag har haft gäster på sensommaren, men då har jag använt mig av gamla grenar, murgröna och rosor samt ljuslyktor. Den typen av dekoration går ju att varirera i all oändlighet. Man tager bara vad naturen har att erbjuda just då när man behöver det :)

Trevlig måndag på er alla!

1 kommentar:

Elisa Day sa...

Tusen tack för ditt gulliga mail! Tack för ditt stöd. Ska maila tillbaka men inte idag. Nimbus blev sjuk inatt, så jag har inte sovit något. Har varit flera timmar hos veterinären med honom. Men dom vet inte varför han är sjuk. Någonting med magen tror dom. Så jag måste ge honom någon kur idag och ringa dit igen imorgon. Kram