torsdag 6 december 2007

Leilas jul - Rocky Road

Tittade på Leilas Jul igår på Tv4+. Jag satt och dreglade över allt gott så klart och det är ju idiotiskt att titta på ett program där man gör massa gott som jag ej får äta, men men.... Hon gjorde bland annat ett godis som heter Rocky Road och den dagen då jag kan fuska lite så ska jag prova på att göra en sats. Eller så får jag helt enkelt göra en sats och ge bort till julkapp till någon, och då kan jag ju passa på att ta en litet mini smakprov :)

Här kommer receptet på Rocky Road som jag har hämtat på Tv4´s hemsida.





Förberedelsetid: 10 min
Färdigt på: 40 min

Ingredienser
12 kakor
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör så här
1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).
2. Blanda samtliga ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm jag missade detta program men 1000 tack för tipset och titten av din fina blogg. Kram

Anonym sa...

Jag såg Leila göra det i onsdags och det såg ju helt fantastiskt ut! Jag måste också prova...