onsdag 7 april 2010

Mina fina muggar.....




I bland så går det inte riktigt som man har tänkt sig. Tummade fyra glöggmuggar på keramiken. Jag tyckte de smakade konstigt att dricka ur dem, metalliskt, och bestämde mig för att lägga en glasyr utanpå den gröna glasyren. Det brukar fungera utan missöden men den gröna glasyren gillade inte att få en annan glasyr ovanpå sig och rann under den nya. Resultatet blev att mina muggar fastnade i utrunnen glasyr och jag försökte knacka loss dem från underlaget. Tyvärr gick det inte så bra och stora bitar av muggarna lossnade.


Nu står de på balkongen och väntar på sin dom. Jag tror det blir soprummet helt enkelt!

Bättre lycka nästa gång :)

5 kommentarer:

Elisa Day sa...

Vad synd, dom såg väldigt fina ut! Du får plantera något miniblomma i dom. Kram

Malin sa...

Man lär av sina misstag heter det ju.. ;) Kram från ett mulet örebro

monicas frizon sa...

Men muggarna var väldigt fina, kanske en liten täppa för tussilago?

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad trist! Speciellt som du har lagt ner extra mycket jobb på dem... Du kanske kan plantera något i dem i stället för att slänga dem. Tror nog att någon liten växt skulle trivas om du fyller bottnen med lecakulor eller helt enkelt borrar ett hål.
Kram/ Anna

Ph sa...

Vad synd! Inte heller lämpliga som små krukor på balkongen eller så? Ljuslyktor? :)