fredag 30 oktober 2009

Mitt tredje bidrag

Mitt tredje bidrag är ett armband. Ni som här läst min blogg ett tag kommer kanske ihåg att i somras så samlade jag på mig en hel hög med vackra barkbitar. Mitt armband är faktiskt gjort av bark. Jag har delat en barkbit i mindre delar som jag sedan har gjort hål i med hjälp av en sprättare (som man har när man syr,). De olika bitarna har jag sammafogat med hjälp av delar från grundsats smyckestillbehör och med smyckes tängerna. Jag har målat mönster på de olika barbitarna med hjälp penslarna och guldfärgen som följde med i tävlings paketet.


Man kan ha armbandet antingen med mönstret framme eller ha det bara naturellt. Jag gillar ju den naturella sidan bäst :)





3 kommentarer:

Elisa Day sa...

Vad vackert och orginellt! Båda sidorna var vackra. Kram

Viveca sa...

Åh! så vackert! Hade verkligen kunnat tänka mig ett sådant armband själv!!! Vi kanske kan göra en affär så småningom?? Är det hållbart?? Kram

leopardia sa...

Tänk vad bark kan vara vackert!