fredag 23 november 2012

Det går mot juletid!



På gränsen mellan höst och jul, i den tiden befinner vi oss nu och även detta arrangemang. Arrangemanget passar lika bra på hösten som till julen. En liten julkula i så hade den trillat över på att tillhöra julen helt.

I dag väntar blomsterbutiken. I dag har vi mycket att göra. Buketter inför helgen och förberedelser inför advent med att göra ljusarrangemang och fina dörrkransar.



Jag har pysslat till mig själv redan i veckan. Det blev en krans att ha på mitt ljusfat, det blev ett litet hjärta till dörren och så gjorde jag även ett hjärta till pappa, till hans dörr. Dessutom pyntade jag min stora fina ram med lite lärkkottar som jag har plockat i skogen. Mycket mera pyssel till jul blir det nog inte mer än att granen ska in och pyntas och några julprydnader ska fram.

Ta hand om er!



Inga kommentarer: