tisdag 2 februari 2010

Pärlhyacinter



Snön ligger vacker på marken och jag tycker det är härligt. Allt har sin tid och våren kommer när det är dags. Jag älskar vårlökar inne och speciellt pärlhyacinter. De stillar ens längtan efter våren. Alla årstider har sin tjusning. Våren med sina blommande vårlökar i rabatterna, trallande fåglar och gröna träd. Sommaren med värmen, solen och doftande rosor i rabatten. Hösten med sina färgrika blad och tillåtelsen att sitta inne och mysa. Vintern med sin vackra snö och friska luft.

De har lovat mer snö här hos oss. Vi får se om och när det kommer. Stackars Ayla tycker det börjar bli lite väl mycket snö för henne. Inte lätt när man har korta ben. Annars älskar hon snön och så här pigg som hon är nu har jag inte sett henne på länge. Hon rusar och rullar sig och sprätter åt alla håll.

Jag har tagit lite tidningspapper om innerkrukan på pärlhyacinten och sen satt den i min ytterkrukan. På så sätt slapp jag plantera den i glaskrukan och den grälla, blå krukan som pärlhyacinterna stod i syns inte längre.

Ta hand om varandra ute i kylan!

7 kommentarer:

Madeleine sa...

Idag när jag & Noah var ute på promenad träffade vi din pappa & Ayla. Noah ville gärna klappa, men Ayla var skeptisk och spanade in honom från säkert avstånd. Noah funderade en stund sen sa han: Jag klappar nästa gång :-). Kram från oss

Lilla huset på prärien sa...

Hej Johanna!

Vad kul att höra från dig! Jag sitter här med barnen och klockan är snart halv sex på kvällen. Ikväll ska det vara första keramikdagen. Men det är värsta snöstormen ute så jag vet inte om jag kommer iväg... väntar någon timme till och ser innan jag bestämmer mig :)

Jag köpte också pärlhyacinter idag när jag var på Ikea en sväng. Så fina!

Kram Jenny

Anonym sa...

Woooow vilken sinnlig och skön blogg Du har Johanna. Tack för Din kommentar på min!!

Agneta

Madeleine sa...

Men jag undrar om din pappa kände igen mig...vi pratade inte så mycket. Noah pratade mest :-)

Anonym sa...

jo jag kände igen.
Jag hade tänkt fråga Noah vad han tyckte om Morfar/Mormors hundar.
Hälsningar
Johannas pappa

Madeleine sa...

Noah älskar hundarna, Chester & Davies. Han är helt galet glad för djur & vill gärna klappa alla. Här på gården jagar han gärna katterna och vill krama dem, dock inte alltid till deras förtjusning :-)

/ Veronica

Elisa Day sa...

För en bild av Ayla i snön :D Stackars liten kan inte vara lätt med så mycket snö. Men hon verkar ju njuta av det också. Pärlhyacinter är vackra. Kram